Illustration Worldwide – cykl wystaw ilustracyjnych

* ŁÓDŹ
* Klubokawiarnia Owoce i Warzywa, ul. Traugutta 9
* cykl wystaw: Illustration Worldwide
* 8 listopada 2012 r. – 23 stycznia 2013 r.

*

Sam Green, Christina Ung, Tomer Hanuka, Adam Haynes i Alexis Marcou pokażą swoje prace w ramach wystawy Illustration Worldwide w klubokawiarni Owoce i Warzywa. To jedna z niewielu okazji w Polsce, by zobaczyć prace czołowych światowych ilustratorów.

„To niezwykłe, że udało nam się nakłonić do współpracy tak wspaniałych artystów” – mówi ilustrator Bartosz Kosowski, pomysłodawca i kurator wystawy – „Dzięki temu będziemy mogli z bliska zobaczyć komiksową kreskę i żywe kolory prac Tomera Hanuki, dopieszczone fotorealistyczne obrazy Alexisa Marcou, tradycjnie rysowane zdekonstruowane portrety Sama Greena, stonowane kolorystycznie, a jednocześnie dynamiczne kompozycje Adama Haynesa oraz charakteryzujące się niesamowitą lekkością ilustracje Christiny Ung.  Cykl wystaw w Owocach daje możliwość nie tylko bliższego przyjrzenia się pracom pięciu wspaniałych ilustratorów, których działania artystyczne śledzę od dłuższego czasu, ale także jest pretekstem do spotkania z artystami i to w sensie dosłownym. Dzięki Internetowi możliwe będzie bowiem stworzenie sytuacji dialogu między ilustratorem a odbiorcami jego sztuki. Zebrana na wernisażu publiczność będzie miała możliwość „porozmawiać“ z twórcami, którzy na ten czas połączą się z nią online.”

*

* wystawa: Sam Green
* 8-21 listopada 2012 r.

il. Sam Green

Pierwszy swoje prace pokaże Sam Green – absolwent prestiżowego Central St. Martins College. Pomimo że Sam przyznaje, iż bardziej niż kształtowanie własnego stylu interesuje go po prostu tworzenie rysunków, jego prace są bardzo charakterystyczne. Z reguły tworzy bardzo dokładne, realistyczne rysunki, osadzając je w abstrakcyjnej surrealistycznej przestrzeni. Inspiruje go sztuka awangardowa XX wieku i niezależna muzyka pop. Współpracował z magazynami: „The Times”, „Esquire”, „Vice”, „Dazed & Confused”, „New York Times”, a na jego liście klientów korporacyjnych znajdują się: Sony, Nokia czy Warner Bros. Niewiele brakowało, by jego rysunki promowały również globalną kampanię wódki Wyborowej. (http://sams-place.net/)

il. Sam Green

*

* wystawa: Christina Ung
* 22 listopada – 5 grudnia 2012 r.
* wernisaż: 22 listopada (czwartek), godz. 18.00

il. Christina Ung

Jeszcze w listopadzie zawisną prace Christiny Ung – pochodzącej z Bangkoku Kanadyjki, która inspirację znajduje zarówno we współczesnej sztuce miejskiej, starych zachodnich plakatach, jak i japońskm drzeworycie. Ilustracje pełne intensywnych kolorów publikowały m.in.: „Wired Magazine US”, „BusinessWeek”, „Playboy Magazine”. Christina jest też założycielką strony drawingfordollars.com, która ma pomagać i dawać wskazówki młodym ilustratorom – freelancerom wchodzącym na rynek pracy. (http://christinaung.com/)

il. Christina Ung

*

* wystawa: Tomer Hanuka
* 6 grudnia 2012 r. – 2 stycznia 2013 r.
* wernisaż: 6 grudnia (czwartek)

il. Tomer Hanuka

Kolejnym twórcą biorącym udział w wystawie jest Tomer Hanuka – wielokrotnie nagradzany złotym medalem przyznawanym przez Society of Illustrators. Pracował przy nominowanym do Oscara filmie „Walc z Baszirem”, dla Jacka White’a zaprojektował ekskluzywną oprawę graficzną jego pierwszego singla „Love Interruption”, jest autorem okładek dla wydawnictwa Penguin. Jego ilustracje znają czytelnicy m.in.: „GQ”, „Esquire”, „Time Magazine” czy „Newsweek”. (http://thanuka.com/)

il. Tomer Hanuka

*

* wystawa: Adam Haynes i Alexis Marcou
* 3-23 stycznia 2013 r.
* wernisaż: 3 stycznia (czwartek), godz. 18.00

il. Alexis Marcou

Cykl wystaw zakończy prezentacja prac Adama Haynesa i Alexisa Marcou. Adam Haynes to amerykański rysownik, którego inspiruje krajobraz amerykańskiej prowincji i podróże poza głównym szlakiem. Rysował m.in. dla Nike, Adidasa czy Timberlanda. Alexis Marcou rysuje niezwykle ekspresyjnie. Jego kreska jest konkretna, dynamiczna, pełna energii. Rysowane obiekty wydają się rozrywać płaszczyznę, na której zostały umieszczone. Prace są monochromatyczne. Marcou sporadycznie uzupełnia rysunek kolorem. Jego ilustracje, mimo że dopracowane i szczegółowe, dalekie są od fotograficznego realizmu. Styl Alexisa doceniły m.in. Nike, HP, Cisco i Atomic, zlecając mu realizację materiałów promocyjnych. (http://stickfort.com/,  http://alexismarcou.com/)

il. Alexis Marcou

*

Większość prezentowanych prac to ilustracje robione dla określonego klienta, mające na celu zilustrowanie konkretnego tekstu bądź nakłonienie potencjalnego klienta do zakupienia danego produktu. W Owocach i Warzywach zostaną jednak pokazane w  oderwaniu od swego pierwotnego kontekstu, co pozwoli docenić je jako dzieła autonomiczne.

Comments are closed.

Design Attack

Strona dedykowana Festiwalowi Design Attack, a także wydarzeniom związanym z szeroko pojętym wzornictwem.