Innowacja – Czy dizajn się opłaca? – konferencja

* KATOWICE
* Akademia Sztuk Pięknych
* konferencja: Innowacja – Czy dizajn się opłaca?
* 7 listopada 2011 r. (poniedziałek)

*

Celem kolejnej konferencji jest inicjowanie współpracy pomiędzy środowiskiem przedsiębiorców i projektantów oraz przybliżenie uczestnikom tematyki związanej głównie z dizajnem i jego opłacalnością.

Zaproszeni prelegenci pokażą, że mądre inwestowanie w dizajn oraz świadome podejmowanie decyzji są niezbędne przy wprowadzaniu nowego produktu na rynek. Wykłady oraz warsztaty poprowadzą specjaliści z zakresu wzornictwa, kreowania strategii marketingowych: Ewa Gołębiowska – dyrektor Zamku Cieszyn, Mirosław Jamróz – prezes firmy Infobox, Henryk Klawe oraz Bartosz Balewski – przedstawiciele formy Touch Ideas

Zapraszamy do zapisów poprzez formularz: http://www.innowacyjny-dizajn.pl/innowacja

Program konferencji:
Miejsce: aula Akademi Sztuk Pięknych w Katowicach, ul. Raciborska 37
10:30 – 11:00 – rejestracja uczestników
11:00 – 11:15 – przywitanie gości – dr Barbara Filipczyk, Koordynator Projektu z ramienia UE w Katowicach

11:15 – 12:00 „Dizajn się opłaca” Ewa Gołębiowska, Zamek Cieszyn
Zamek Cieszyn od lat zajmuje się promowaniem wzornictwa w różnych dziedzinach ludzkiej działalności. Działa na styku kultury i biznesu. Organizując konkurs Śląska Rzecz co roku gromadzi i nagradza produkty śląskich firm, a coraz większy wydźwięk tego wydarzenia pokazuje, że dobry dizajn pozwala na wyróżnienie się na rynku. Podczas prezentacji będzie można poznać efekty współpracy projektantów z firmami, które postawiły na dizajn i odniosły sukces.

12:00 – 12:45 „Infobox – technologia i wzornictwo w jednym” Mirosław Jamróz, Infobox
Firma Infobox zajmuje się produktami oraz usługami związanymi z technologią dotykową. Specjalizuje się w projektowaniu i produkcji infoboxów, urządzeń dotykowych pozwalających na lepszy kontakt z klientem oraz łatwiejszy dostęp do usług i informacji, które znajdują zastosowanie w urzędach oraz na rynku komercyjnym. W ciągu kilku lat firma zdobyła pozycję lidera na rynku kiosków multimedialnych. Jest doskonałym przykładem zastosowania połączenia innowacyjnej technologii i wzornictwa. Prezentacja przybliży szczegóły i warunki udanej współpracy firmy z zespołem projektowym INNO+NPD, która zaowocowała stworzeniem nowej rodziny infoboxów, a wśród niej nagrodzonego w 2007 r. Śląską Rzeczą modelu Infobox IB190W.

12:45 – 13:30 „Projektowanie z myślą o ludziach” Henryk Klawe, Bartosz Balewski, Touch Ideas
Touch Ideas jest firmą wyspecjalizowaną w innowacjach rynkowych, tworzącą doświadczenia konsumentów, strategie marki oraz innowacje marketingowe. Głównym celem firmy jest dostarczanie rozwiązań, które wzbudzają emocje, przekształcają potrzebę w popyt oraz wzmacniają markę. Firma została zwycięzcą Red Dot Design Award 2011 za piwo Łomża Niepasteryzowana. Celem kompleksowego stworzenia nowego wysokomarżowego produktu było wzmocnienie pozycji marki na rynku wielkomiejskim. Prezentacja zobrazuje podstawy strategii innowacyjnej firmy.

13:30 – 14:00 – przerwa na lunch

14:00 – 14:15 Prezentacja Portalu Wymiany Wiedzy, Grzegorz Łada, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach

14:15-14:30 Spotkania przedsiębiorców z ekspertami, Natalia Jakóbiec, Specjalista ds. Sieciowania, Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach
Przybliżenie uczestnikom konferencji szczegółów oferowanej w ramach projektu pomocy dotyczącej nawiązywania współpracy pomiędzy przedsiębiorcami i projektantami, w tym także warunki konkursu na brief projektowy.

14:30 – 16:20 Brief projektowy – warsztaty, Henryk Klawe, Bartosz Balewski, Touch Ideas
Warsztaty będą skierowane do przedsiębiorców i projektantów. Podczas sesji omówione zostanie tworzenie briefu z tych perspektyw.

16:30 – Zakończenie konferencji i wręczenie certyfikatów z warsztatów

 

Comments are closed.

Design Attack

Strona dedykowana Festiwalowi Design Attack, a także wydarzeniom związanym z szeroko pojętym wzornictwem.