Konferencja STRATEGIA drogą do sukcesu

* KATOWICE
* Akademia Sztuk Pięknych, aula
* konferencja: STRATEGIA drogą do sukcesu
* 29 lutego 2012 r. (środa), godz. 10.30-14.00

*

29 lutego 2012 r. odbędzie się IV konferencja tematyczna „STRATEGIA drogą do sukcesu” realizowana w ramach projektu „Innowacyjny dizajn lokomotywą śląskiej gospodarki. Sieć współpracy środowisk akademickich z biznesem”. Wśród zaproszonych prelegentów znajdą się jak zwykle eksperci, którzy postarają się udowodnić, że stwierdzenie będące tytułem konferencji jest prawdziwe.

Tematem czwartej konferencji tematycznej jest rola i znaczenie strategii. Celem spotkania będzie przybliżenie zagadnień dotyczących jej tworzenia w mikro, małych i średnich przedsiębiorstwach. Zaproszeni specjaliści pokażą, że świadome budowanie strategii jest szczególnie istotne w niewielkich firmach.

Podczas konferencji zostanie także podsumowany dwuletni projekt „Innowacyjny dizajn”, który zakończy się w marcu tego roku.

Wśród prelegentów znajdą się m.in.: Monika Szychowiak i Dawid Szczepaniak z „Crazy Little Thing”, którzy będą przekonywać, że dzięki strategicznemu podejściu i odważnym pomysłom każdy przedsiębiorca odniesie sukces oraz Justyna Burzyńska-Lebiedowicz i Maciej Lebiedowicz z „Pan tu nie stał”, laureaci konkursu „Projekt Roku – Polski Konkurs Graficzny” na lata 2010/2011 w kategorii etyka, za bezkompromisowe podejście na każdym etapie realizacji projektów, bazowanie na lokalnej tradycji i za czystość językową.

-To czwarta i ostatnia realizowana w ramach projektu konferencja, której zadaniem jest zachęcanie do współpracy przedsiębiorców, projektantów oraz środowiska nauki ze Śląska. Jesteśmy przekonani, że temat strategii okaże się interesujący dla przedstawicieli wszystkich wymienionych grup. Jest to przecież kluczowy element funkcjonowania każdego współczesnego przedsiębiorstwa, wyznacza jego założenia i sposoby działania. Nasze ostatnie spotkanie będzie miało także na celu podsumowanie całego projektu, przybliżenie założeń i osiągnięć oraz dalszych planów związanych np. z Portalem Wymiany Wiedzy – wyjaśnia Barbara Filipczyk, koordynator projektu.

Zapisy na konferencję prowadzone są przez stronę www.innowacyjny-dizajn.pl. Udział w konferencji jest bezpłatny.

*

Program:

10:30–11:00 – rejestracja uczestników
11:00–11:15 – przywitanie gości – dr Barbara Filipczyk, Koordynator Projektu z ramienia Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach Prof. Marian Oslislo, Rektor Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach

11:15–12:00 „Nie taka strategia straszna… O tworzeniu nowoczesnych strategii dla najmniejszych” Monika Szychowiak, Dawid Szczepaniak, Crazy Little Thing
Crazy Little Thing to marka działająca w ramach agencji interaktywnej Pride & Glory. Jej przedstawiciele mają doświadczenie w pracy dla korporacji i urzędów miejskich. Obecnie pracują także dla najmniejszych firm. Korzystając z wiedzy i praktyki marketingowej, budują strategie i kampanie mikro małym i średnim przedsiębiorstwom. Wierzą, że dzięki strategicznemu podejściu i odważnym pomysłom każdy przedsiębiorca odniesie sukces. Na konferencji omówią kluczowe kroki w budowaniu strategii małej firmy. Podkreślą wagę analizy, dogłębnej znajomości odbiorców produktu/usługi, dostosowania produktu do ich potrzeb. Wskażą też kierunki rozwoju samej marki – charakteru firmy, z którego powinny wynikać oferowane produkty/usługi i komunikacja.

12:00–12:45 „Pan tu nie stał od zaplecza” Justyna Burzyńska-Lebiedowicz, Maciej Lebiedowicz, Pan tu nie stał
Na początku „Pan tu nie stał” był blogiem prezentującym dobre projekty z lat od 60. do 80. Pierwsze koszulki w stylistyce retro bardzo dobrze się sprzedawały i dały początek sklepowi internetowemu, który następnie rozwinął się w sklep stacjonarny w Łodzi. Pan tu nie stał wykorzystuje łódzki potencjał produkcyjny – od guzików, dodatków krawieckich, po szwalnie. Projekty zawsze nawiązują do stylistyki lat 60.-70. Ważnym elementem jest wykorzystywanie tylko języka polskiego. Firma od pomysłu do wdrożenia trzyma się swojej strategii i konsekwentnie buduje markę. W konkursie Projekt Roku Polski Konkurs Graficzny roku 2010/2011 Pan tu nie stał został nagrodzony w kategorii etyka za bezkompromisowe podejście na każdym etapie realizacji projektów, za bazowanie na lokalnej tradycji i za czystość językową.

12:45–13:45 podsumowanie projektu „Innowacyjny dizajn lokomotywą śląskiej gospodarki. Sieć współpracy środowisk akademickich z biznesem”
- sieciowanie: listy intencyjne i konferencje, Natalia Jakóbiec, Specjalista ds. Sieciowanie, Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach
- Portal Wymiany Wiedzy i Dizajnwiki, Grzegorz Łada, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
- Raport podsumowujący – eksperci z dziedziny dizajnu, Roman Kraczla
- Raport podsumowujący – eksperci z dziedziny planowania produktu, technologii, ekonomii, marketingu i zarządzania, Barbara Sieniewska, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Koordynator Pozyskiwania Wiedzy o Ekspertach
- Raport podsumowujący – Potrzeby śląskich przedsiębiorców oraz bariery w zakresie wykorzystania wiedzy o projektowaniu i wprowadzaniu produktów na rynek, Michał Wójcik, Regionalnej Izby Rzemieślniczej oraz Małej i Średniej Przedsiębiorczości, Dyrektor Naczelny

13:30–14:00 – pożegnanie gości – dr Barbara Filipczyk, Koordynator Projektu z ramienia UE w Katowicach
14:00 pożegnalny poczęstunek

*

„Innowacyjny dizajn lokomotywą śląskiej gospodarki. Sieć współpracy środowisk akademickich z biznesem” to nowatorski projekt, którego głównym celem jest poprawa konkurencyjności firm działających na Śląsku poprzez integrację środowiska biznesowego z naukowym. Zakłada się, że sieć aktywnej współpracy zapewni poprawę wykorzystania badań naukowych w praktyce poprzez ich absorpcję przez środowisko gospodarcze. Działania w ramach inicjatywy są ukierunkowane na zwiększenie świadomości przedsiębiorców z korzyści związanych z dizajnem i stworzenie atrakcyjnej oferty w jego zakresie.

Projekt jest realizowany na terenie woj. śląskiego przez Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Akademię Sztuk Pięknych w Katowicach i Izbę Rzemieślniczą oraz Małej i Średniej Przedsiębiorczości w Katowicach oraz współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (Program Operacyjny Kapitał Ludzki, poddziałanie 8.2.1.).

 

Comments are closed.

Design Attack

Strona dedykowana Festiwalowi Design Attack, a także wydarzeniom związanym z szeroko pojętym wzornictwem.