Konkurs na identyfikację wizualną i informacyjną Muzeum Narodowego w Warszawie – wyniki

Konkurs na identyfikację wizualną i informacyjną Muzeum Narodowego w Warszawie rozstrzygnięty.

Muzeum Narodowe w Warszawie ma nowe logo, wyłonione w trybie otwartego konkursu.

Nowy logotyp MNW to tzw. ligatura, czyli znak łączący kilka liter – w tym przypadku są to inicjały Muzeum: „MNW”. Jego dynamiczny, geometryczny kształt został wypracowany poprzez zestawienie form nawiązujących do architektury Gmachu Głównego MNW z klasycznym liternictwem. W ten sposób powstał logotyp wyrażający w swej formie zarówno nowoczesne aspiracje Muzeum Narodowego w Warszawie, jak i poszanowanie dla historii i tradycji jednego z największych i najstarszych instytucji kultury w Polsce.

17 maja rozpoczynamy obchody Roku Jubileuszowego. Muzeum powołane ustawą z dnia 20 maja 1862 roku obchodzi 150. rocznicę swego istnienia. Rozmaite okoliczności sprawiły, że na przygotowania mieliśmy mniej niż rok. W ciągu tego roku Muzeum przeszło wewnętrzną restrukturyzację, a do końca jubileuszu – który traktujemy jako proces przemian – przeobrazi się całkowicie. Procesowi temu towarzyszyć będzie wdrażanie nowej identyfikacji wizualnej Muzeum – mówi dr Agnieszka Morawińska, Dyrektor Muzeum Narodowego w Warszawie.

Nowa identyfikacja sukcesywnie wprowadzana będzie najpierw w Gmachu Głównym, a następnie oddziałach, najpierw w Muzeum Rzeźby im. Xawerego Dunikowskiego w Królikarni.

Czytelne połączenie logo MNW i jego Oddziału – Królikarni, pozwala na przejrzyste pokazanie związku między obiema instytucjami. Do tej pory często musieliśmy tłumaczyć, że Królikarnia jest częścią Muzeum Narodowego w Warszawie. Mamy nadzieję, że nowa identyfikacja wizualna pozwoli nam uniknąć tych problemów.– mówi Agnieszka Tarasiuk, kuratorka Muzeum Rzeźby im. Xawerego Dunikowskiego w Królikarni.

Autorzy nowej identyfikacji wizualnej – Antonina Benedek i Rafał Benedek ze studia MesmerCenter, opracowali nowe logo we współpracy z Research Studios – firmą, która ma na koncie realizacje projektów graficznych m.in. dla BBC, The Times, Design Museum czy Barbican Center w Londynie.

MesmerCenter to agencja komunikacji wizualnej prowadzona przez młodych projektantów: Antoninę Benedek i Rafała Benedeka. Studio specjalizuje się w realizacjach projektów graficznych dla luksusowych marek oraz instytucji kultury.

Antonina Benedek to absolwentka ENSAV La Cambre w Brukseli i Ecole d’Architecture Val-de-Marne w Paryżu. Specjalizuje się projektowaniu graficznym dla instytucji kultury. Przygotowywała projekty m. in. dla: Kancelarii Prezydenta RP, Teatru Dramatycznego, Teatru Współczesnego, CKE, Kongresu Kultury, Domu Spotkań z Historią.

Rafał Benedek studiował filozofię na Uniwersytecie Warszawskim i paryskiej Sorbonie. Ukończył Wydział MA Communication Design w London College of Communication, University of Arts. Specjalizuje się w typografii i projektowaniu identyfikacji wizualnych. Jest członkiem Research Network, czyli sieci współpracowników międzynarodowego biura projektowego Research Studios, z oddziałami w Londynie, Paryżu, Berlinie, Barcelonie i Tokio.

*

Month: Year:
« Prev April 2018 Next »
Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sunday
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
           
Category Key
 Bizuteria
 Inne
 Komiks, rysunek, ilustracja
 Logo, identyfikacja
 Moda
 Mural, elewacja, street art
 Nabor na wystawe
 Obiekt, mebel, urzadzenie
 Opakowania
 Plakat, billboard
 Wnetrza

 

Comments are closed.

Design Attack

Strona dedykowana Festiwalowi Design Attack, a także wydarzeniom związanym z szeroko pojętym wzornictwem.