Konkurs na identyfikację wizualną i informacyjną Muzeum Narodowego w Warszawie – wyniki
Konkurs na identyfikację wizualną i informacyjną Muzeum Narodowego w Warszawie rozstrzygnięty.
Muzeum Narodowe w Warszawie ma nowe logo, wyłonione w trybie otwartego konkursu.
Nowy logotyp MNW to tzw. ligatura, czyli znak łączący kilka liter – w tym przypadku są to inicjały Muzeum: „MNW”. Jego dynamiczny, geometryczny kształt został wypracowany poprzez zestawienie form nawiązujących do architektury Gmachu Głównego MNW z klasycznym liternictwem. W ten sposób powstał logotyp wyrażający w swej formie zarówno nowoczesne aspiracje Muzeum Narodowego w Warszawie, jak i poszanowanie dla historii i tradycji jednego z największych i najstarszych instytucji kultury w Polsce.
17 maja rozpoczynamy obchody Roku Jubileuszowego. Muzeum powołane ustawą z dnia 20 maja 1862 roku obchodzi 150. rocznicę swego istnienia. Rozmaite okoliczności sprawiły, że na przygotowania mieliśmy mniej niż rok. W ciągu tego roku Muzeum przeszło wewnętrzną restrukturyzację, a do końca jubileuszu – który traktujemy jako proces przemian – przeobrazi się całkowicie. Procesowi temu towarzyszyć będzie wdrażanie nowej identyfikacji wizualnej Muzeum – mówi dr Agnieszka Morawińska, Dyrektor Muzeum Narodowego w Warszawie.
Nowa identyfikacja sukcesywnie wprowadzana będzie najpierw w Gmachu Głównym, a następnie oddziałach, najpierw w Muzeum Rzeźby im. Xawerego Dunikowskiego w Królikarni.
Czytelne połączenie logo MNW i jego Oddziału – Królikarni, pozwala na przejrzyste pokazanie związku między obiema instytucjami. Do tej pory często musieliśmy tłumaczyć, że Królikarnia jest częścią Muzeum Narodowego w Warszawie. Mamy nadzieję, że nowa identyfikacja wizualna pozwoli nam uniknąć tych problemów.– mówi Agnieszka Tarasiuk, kuratorka Muzeum Rzeźby im. Xawerego Dunikowskiego w Królikarni.
Autorzy nowej identyfikacji wizualnej – Antonina Benedek i Rafał Benedek ze studia MesmerCenter, opracowali nowe logo we współpracy z Research Studios – firmą, która ma na koncie realizacje projektów graficznych m.in. dla BBC, The Times, Design Museum czy Barbican Center w Londynie.
MesmerCenter to agencja komunikacji wizualnej prowadzona przez młodych projektantów: Antoninę Benedek i Rafała Benedeka. Studio specjalizuje się w realizacjach projektów graficznych dla luksusowych marek oraz instytucji kultury.
Antonina Benedek to absolwentka ENSAV La Cambre w Brukseli i Ecole d’Architecture Val-de-Marne w Paryżu. Specjalizuje się projektowaniu graficznym dla instytucji kultury. Przygotowywała projekty m. in. dla: Kancelarii Prezydenta RP, Teatru Dramatycznego, Teatru Współczesnego, CKE, Kongresu Kultury, Domu Spotkań z Historią.
Rafał Benedek studiował filozofię na Uniwersytecie Warszawskim i paryskiej Sorbonie. Ukończył Wydział MA Communication Design w London College of Communication, University of Arts. Specjalizuje się w typografii i projektowaniu identyfikacji wizualnych. Jest członkiem Research Network, czyli sieci współpracowników międzynarodowego biura projektowego Research Studios, z oddziałami w Londynie, Paryżu, Berlinie, Barcelonie i Tokio.
*
|
|||||||||
Monday | Tuesday | Wednesday | Thursday | Friday | Saturday | Sunday | |||
1 |
|||||||||
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|||
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
|||
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
|||
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
|||
30 |
Category Key | |
Bizuteria | |
Inne | |
Komiks, rysunek, ilustracja | |
Logo, identyfikacja | |
Moda | |
Mural, elewacja, street art | |
Nabor na wystawe | |
Obiekt, mebel, urzadzenie | |
Opakowania | |
Plakat, billboard | |
Wnetrza |
Calendar developed and supported by Kieran O'Shea