Konkurs na projekt identyfikacji wizualnej Centrum Kultury Zamek w Poznaniu – nabór portfolio

(termin przesyłania portfolio: do 15 czerwca 2012 r.)

*

Centrum Kultury „Zamek” w Poznaniu organizuje konkurs na projekt identyfikacji wizualnej Centrum. Celem konkursu jest stworzenie nowego logotypu i systemu identyfikacji wizualnej Centrum Kultury „Zamek” w Poznaniu – największej instytucji upowszechniania kultury w regionie, której siedzibą jest dawny zamek cesarki (obiekt zabytkowy).

Wdrożenie nowej identyfikacji będzie częścią „nowego otwarcia Zamku”, które związane jest  z zakończeniem modernizacji kompleksu Sali Wielkiej CK „Zamek” (grudzień 2012). „Nowe otwarcie” to przede wszystkim oddanie do użytku (po ponad dwóch latach prac) nowoczesnych, zmodernizowanych przestrzeni, w której instytucja prowadzić będzie swoją różnorodną działalność (m.in. wystawy, kino studyjne, koncerty, spektakle, warsztaty, działalność edukacyjną). To także szansa na przełamanie i odświeżenie wizerunku „Zamku”, który chce być przestrzenią publicznej debaty; instytucją otwartą, nowoczesną, gotową do współpracy, przystępną, przyjazną dla widzów, oferującą im różnorodny program ze wszystkich dziedzin sztuki.

System identyfikacji wizualnej powinien pozwolić na:
- zbudowanie spójnej i rozpoznawalnej marki instytucji;
- „połączenie” części historycznej obiektu i zmodernizowanej;
- zbudowanie czytelnego systemu nawigacji po ogromnym i skomplikowanym obiekcie;
- przygotowanie systemu oznakowania zewnętrznego;
- łatwą adaptację do specyfiki poszczególnych wydarzeń organizowanych przez instytucję;
- odświeżenie wizerunku instytucji.

Konkurs kierowany jest wyłącznie do profesjonalnych projektantów / firm projektowych / agencji reklamowych oraz studentów kierunków projektowych.

Formuła konkursu: Konkurs ma charakter ogólnopolski, trzyetapowy.
I etap – zbieranie portfolio
Przedstawienie przez każdego z uczestników portfolio (do 15 stron), które będzie zawierać minimum 3 projekty identyfikacji wizualnej, w tym instytucji kultury. Projekty niezawierające trzech projektów identyfikacji wizualnej nie będą brane pod uwagę. Portfolio należy przesyłać w formacie PDF na adres promocja@ckzamek.pl do 15 czerwca 2012 r. Na podstawie nadesłanych portfolio Jury wybierze od trzech do pięciu uczestników, których zaprosi do II etapu konkursu.
II etap – odpłatne opracowanie wstępnych koncepcji systemu – do 25 lipca 2012 r.
Wyłonieni w I etapie uczestnicy otrzymają zaproszenie do przygotowania propozycji logotypu oraz wybranych elementów identyfikacji wizualnej.
III etap – wybór zwycięskiego projektu, przygotowanie pozostałych elementów systemu – 3 sierpnia 2012 r.

Przygotowanie całego systemu: do 15 września 2012 r.

Nagrody:
- wynagrodzenie za przygotowanie wstępnej koncepcji w II etapie – 1.000 (1.500) zł brutto;
- wynagrodzenie dla zwycięzcy za przygotowanie logo, księgi znaku oraz całości systemu identyfikacji wizualnej – 13.000 zł brutto;
- honorarium za przekazanie praw autorskich do zwycięskiego projektu – 2.000 zł brutto.

Jury:
- Prof. Mirosław Adamczyk, Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu (kierownik Katedry Komunikacji Wizualnej);
- Prof. Krzysztof Kochnowicz, Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu (kierownik Pracowni Znaku  i Typografii);
- Wojciech Janicki, Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu (kierownik Pracowni Znaku i Identyfikacji), prowadzi własne studio projektowe Gobranding;
- Michał Cierkosz – projektant, Studio Diagram, współautor systemów identyfikacji wizualnej m.in. Starego Browaru;
- Anna Hryniewiecka – dyrektor Centrum Kultury „Zamek” w Poznaniu;
- Zofia Starikiewicz – zastępca dyrektora Centrum Kultury „Zamek”;
- Janusz Pazder – CK „Zamek”, specjalista ds. konserwatorskich, prezes poznańskiego oddziału Stowarzyszenia Historyków Sztuki;
- Joanna Przygońska – kierownik działu Promocji CK „Zamek”.

Regulamin i więcej informacji

Wszelkich informacji na temat konkursu udziela telefonicznie lub mailowo Dział Promocji Centrum Kultury „Zamek”: promocja@ckzamek.pl, tel. 61 64 65 270

*

Month: Year:
« Prev October 2017 Next »
Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sunday
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
         
Category Key
 Bizuteria
 Inne
 Komiks, rysunek, ilustracja
 Logo, identyfikacja
 Moda
 Mural, elewacja, street art
 Nabor na wystawe
 Obiekt, mebel, urzadzenie
 Opakowania
 Plakat, billboard
 Wnetrza

 

 

 

Comments are closed.

Design Attack

Strona dedykowana Festiwalowi Design Attack, a także wydarzeniom związanym z szeroko pojętym wzornictwem.