Pociąg do koloru – Dulux Let’s Color

* WARSZAWA, KRAKÓW, SOPOT
* akcja: Pociąg do koloru – Dulux Let’s Color Polska
* start: WARSZAWA-POWIŚLE, 28 maja 2011 r. (sobota), od godz. 8.30 do wieczora
* SOPOT, 25 czerwca 2011 r. (sobota)
* KRAKÓW-PŁASZÓW, 23 lipca 2011 r. (sobota)

*

„Pociąg do koloru” – pod takim hasłem rusza pierwsza polska edycja globalnego projektu Dulux Let’s Color. Celem projektu jest zachęcanie ludzi do wspólnego odmieniania rzeczywistości poprzez dodawanie koloru ich otoczeniu. W ramach tej edycji, przy współpracy z młodymi polskimi artystami, kolorowej przemianie poddane zostaną okolice wybranych dworców w trzech miastach (Warszawa-Powiśle, Kraków-Płaszów, Sopot).

Już 28 maja w Warszawie ruszy „Pociąg do koloru”, będący spoiwem polskiej edycji projektu Dulux Let’s Color. Ekipa Let’s Color składająca się ze specjalistów od koloru i artystów będzie podróżować po kraju w jednym celu – aby zmienić oblicze okolic dworców na bardziej kolorowe i tym samym dodać radości ludziom, którzy je odwiedzają. Pomalowane zostaną przejścia podziemne, wiaty oraz niektóre budynki przydworcowe.

Kolorowy pociąg będzie regularnie kursował na trasie Kraków Płaszów – Kołobrzeg aż do 26 lipca 2011 r.

Polska jest kolejnym krajem, w którym projekt jest realizowany – do tej pory akcje wspólnego malowania odbywały się m.in. w Anglii, Francji, Brazylii, Turcji, Indiach i RPA. Przedstawiciel organizatora kampanii w Polsce – Piotr Cywiński z Akzonobel Decorative Paints podkreśla, że istotą projektu Dulux Let’s Color jest jego wymiar społeczny. Stąd oprócz zaangażowania artystów, którzy przygotowali projekty i będą nadzorować ich realizację, akcje malowania będą otwarte dla lokalnych mieszkańców. Chętne osoby będą mogły czynnie uczestniczyć w przenoszeniu pomysłów twórców na wybrane powierzchnie.

„Celem projektu Dulux Let’s Color w Polsce i na świecie jest zachęcanie ludzi do tego, aby aktywnie zaangażowali się w dodawanie koloru swojemu najbliższemu otoczeniu. Ta inicjatywa z jednej strony sprawi, że ludzie poczują się lepiej w miejscach, w których funkcjonują na co dzień, a z drugiej przyczyni się do powstawania sztuki w przestrzeni publicznej”tłumaczy Cywiński.

Od strony artystycznej za przygotowanie projektów w Polsce odpowiada Przemek „Trust” Truściński – rysownik komiksowy i storybordzista. „To ważne, aby uświadomić ludziom, że to, w jakim otoczeniu żyjemy, w dużym stopniu zależy od nas samych” – mówi Truściński – „Jako artystę sztuk wizualnych cieszy mnie, że Polacy przywiązują coraz większą wagę do estetyki ich otoczenia i zaczynają rozumieć, że warto spojrzeć dalej niż próg własnego mieszkania.”

Wspólnie z Truścińskim projekty przygotowane na potrzebę Dulux Let’s Color stworzyli lokalni artyści z Trójmiasta i Krakowa. Od strony realizacyjnej projekt wspiera Good Looking Studio, którego założyciele – Bartek Leśniewski i Karol Szufladowicz – należą do grona artystów, którzy uczestniczyli w formowaniu się polskiej sceny street artu.

Przebieg projektu będzie relacjonowany w kanałach Dulux Let’s Color Polska na Facebooku i Twitterze.

 

Informacje o artystach:

Przemysław „Trust” Truściński – rysownik komiksowy, storyboardzista. Absolwent wydziału grafiki na łódzkiej ASP.  znany przede wszystkim z komiksów prasowych – jego prace drukowały takie tytuły, jak „Gazeta Wyborcza”, „Machina”, „Newsweek”, „Playboy” czy „Nowa Fantastyka”. Kilkukrotnie zdobywał nagrody na Międzynarodowym Festiwalu Komiksu w Łodzi, zaś jego prace wystawiano w Polsce i na świecie. Wśród artystycznych dokonań Truścińskiego wymienić można chociażby przygotowanie graficznego projektu postaci Wiedźmina do gry komputerowej „The Witcher”, przygotowanie wspólnie z Krajowym Centrum ds. AIDS antologii komiksowej „Komiks kontra AIDS”, czy objęcie roli dyrektora artystycznego projektu, w ramach którego powstała antologia komiksowa „44”, wydana przez Muzeum Powstania Warszawskiego. Wcześniej, na zamówienie Muzeum Powstania Warszawskiego, Truściński wykonał także specjalny mural.

Artur Wabik – polski artysta, kurator, publicysta, badacz popkultury. Studiował w Instytucie Historii Sztuki na wydziale historycznym Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Wydawca komiksu i literatury fantastycznej. Od końca lat dziewięćdziesiątych związany ze street artem, autor murali i instalacji w przestrzeni publicznej. W latach 2002–2004 Artur pełnił funkcję dyrektora artystycznego studenckiego Festiwalu Nowych Technologii w Sztuce art-e-strada. Był również pomysłodawcą i kuratorem trzech edycji interdyscyplinarnego projektu artystycznego „Komiks na Ścianach”. Od 2003 r. Artur jest redaktorem naczelnym wydawnictwa „Atropos”, które specjalizuje się w edycji komiksów oraz ekskluzywnych, bogato ilustrowanych albumów o charakterze kolekcjonerskim. Od maja 2010 r. prowadzi galerię sztuki współczesnej, zlokalizowaną w Krakowie, przy ulicy Zabłocie 23. Wśród jego realizacji można wymienić chociażby mural „Boże strzeż mnie przede mną” na moście Śląsko-Dąbrowskim w Warszawie, zrealizowany wspólnie z Patrykiem Poślednikiem na 65. rocznicę Powstania Warszawskiego.

Good Looking Studio powstało w 2008 r. z inicjatywy Bartka Leśniewskiego i Karola Szufladowicza – entuzjastów sztuki wizualnej, zwłaszcza graffiti. Znakiem firmowym GLS są murale – studio przeciera szlaki temu rodzajowi sztuki wizualnej na salony kultury wysokiej, angażując się w kampanie promocyjno-informacyjne, prowadzone we współpracy z instytucjami samorządowymi i państwowymi. W 2010 r. GLS włączyło się do oficjalnych obchodów Roku Chopinowskiego, realizując wspólnie z Narodowym Instytutem Fryderyka Chopina w Warszawie oraz m.st. Warszawą muralową kampanię Fryderyk w Warszawie, w ramach której na warszawskim Powiślu powstały trzy malowidła o łącznej powierzchni ponad 1.000 m2. Obecnie, razem ze stołecznym Ratuszem, Studio przygotowuje ambientowy projekt, oparty o sieć instalacji w przestrzeni publicznej Warszawy z okazji Roku Marii Skłodowskiej-Curie. Pierwszą z nich – mural 3D można zobaczyć na gmachu biblioteki miejskiej przy ul. Lipowej 3 w Warszawie. Good Looking Studio zajmuje się także działalnością społeczną, angażując się w projekty związane z kulturą niezależną, których celem jest uwrażliwienie przechodniów na sztukę uliczną.

Dulux Let's Color Brazylia

Dulux Let's Color Brazylia

Dulux Let's Color Francja

Dulux Let's Color Londyn

Dulux Let's Color Turcja

Dulux Let's Color Turcja

Dulux Let's Color Turcja

Comments are closed.

Design Attack

Strona dedykowana Festiwalowi Design Attack, a także wydarzeniom związanym z szeroko pojętym wzornictwem.