Jedyne wyświetlanie treści to za mało – czyli o wpływie funkcji dodatkowych na stronę
Statyczne strony internetowe, zawierające jedynie teksty, obrazki i nawigację (menu) to już przeszłość. W 21 wieku, kiedy technologia stara się być o krok przed nami, kiedy tworzone są autonomiczne pojazdy, rozpowszechniona jest łączność bezprzewodowa, a naszą codzienną pracę wspomagają różnego rodzaju systemy i aplikacje – strony internetowe są dynamiczne, efektowne i efektywne.
Poprawnie skonstruowana witryna powinna posiadać, poza standardową funkcjonalnością prezentowania dodawanych, edytowanych i aktualizowanych treści, funkcje dodatkowe wzbogacające jej działanie. Oczywiście, nie należy serwisu dodatkowymi opcjami przesycić – niemniej, warto pomyśleć o przykładowo interaktywnym kalendarzu z możliwością zarezerwowania terminu na skorzystanie z usług, czy umówienia się na wizytę, o formularzu kontaktowym pozwalającym na nawiązanie interakcji z daną firmą, czy o możliwości skorzystania z kalkulatora wyliczającego potencjalny koszt za wykonanie danej usługi, dopasowanej pod indywidualną sytuację Klienta.
Tak, jak wskazywaliśmy (opisując cechę elastyczności rozwiązań strony) – użyteczne i pomocne użytkownikom funkcjonalności witryny pozwalają na nawiązanie lepszych stosunków z Klientami, na wybicie się na tle konkurencji, czy w efekcie – na uzyskanie większej możliwości pozyskania Klienta.