Halo? Wsparcie techniczne? Coś się zepsuło!
Jako deweloper strony internetowej, kiedy tworzysz serwis musisz wziąć pod uwagę fakt, że osoby, dla których go realizujesz będą mieć do Ciebie różnorakie prośby i pytania. Nawet, jeżeli stworzyłeś witrynę posiadającą swój własny panel administracyjny (o czym pisaliśmy tutaj), to i tak gotów musisz być na pomoc swoim Klientom. Pamiętaj, że jako ludzie zazwyczaj bez wykształcenia informatycznego, nie będą znali zasad, według których działa stworzony przez Ciebie serwis. Ty, jako jego twórca powinieneś więc realizację wsparcia technicznego wliczyć w cenę za usługę i poinformować swoich Klientów o możliwości kontaktu z Tobą w razie ewentualnych pytań, czy problemów.
Z drugiej zaś strony – z kolei jako Klient, a więc osoba zamawiająca wykonanie strony internetowej każdorazowo przed nawiązaniem współpracy upewnij się, że firma, czy też osoba realizująca dla Ciebie zlecenie oferuje w ramach swoich usług wsparcie techniczne. Pamiętaj, że jeżeli nie jesteś specjalistą IT, wiele kwestii w działaniu Twojego serwisu może wydać Ci się niezrozumiałych, a niektórych rzeczy prawdopodobnie nie będziesz w stanie zrealizować po swojej stronie – co jest w zupełności zrozumiałe! Dlatego też pamiętaj, żeby zawsze mieć aktywny numer telefonu, czy adres e-mail, gdzie możesz skierować swoje prośby i pytania.